EBYS – jak to działa?

EBYS to platforma online, która umożliwia osobom prywatnym łatwe, bezpieczne i odpłatne udostępnianie przedmiotów, które znajdują się w każdym gospodarstwie domowym.

Usługi EBYS są dostępne pod adresem www.ebys.pl oraz w aplikacji iOS i aplikacji na Androida. Platforma to łatwy sposób na wynajmowanie przedmiotów innym osobom. Rejestracja jest łatwa i bezpłatna. Aby dołączyć do platformy, należy utworzyć konto, przesłać skan dowodu osobistego i prawa jazdy i przejść przez proces weryfikacji.

Właściciele przedmiotów

Właściciele przedmiotów mogą na platformie EBYS, za pośrednictwem swojego konta, publikować swoje przedmioty na wynajem. Właściciel przedmiotu może wybrać kiedy i komu chce wynająć dany sprzęt. Gdy tylko przedmiot jest w trybie online Właściciel może otrzymywać żądanie najmu od zainteresowanych osób.

Po wysłaniu żądania najmu Właściciel otrzymuje e-mailowe powiadomienie, które pozwala zaakceptować lub odrzucić prośbę o wynajem. Po zaakceptowaniu wniosku Najemca otrzyma wniosek o zapłatę, dopiero po dokonaniu płatności rezerwacja zostanie potwierdzona.

90 minut przed rozpoczęciem procedury odbioru przedmiotu, w dniu wypożyczenia, Właściciel zostanie powiadomiony przez e-mail o rozpoczęciu procesu zameldowania. W tym czasie (w przypadku wypożyczenia samochodu) można sprawdzić poziom paliwa, przebieg i istniejący stan przedmiotu lub ewentualne uszkodzenia. Procedura musi zostać wykonana i pomyślnie sfinalizowana przed rozpoczęciem wynajmu i po zwrocie przedmiotu (wymeldowanie).

Wynajmujący

Po znalezieniu odpowiedniego przedmiotu Najemca może wysłać do Właściciela żądanie najmu za pomocą platformy EBYS.

Po zatwierdzeniu żądania Najemca musi dokonać płatności w celu potwierdzenia rezerwacji. Przed zaakceptowaniem wynajmu samochodu / przedmiotu, Najemca musi sprawdzić wszystkie szczegóły dotyczące odprawy. Gdy obie strony zaakceptują procedurę odbioru przedmiotu, licznik zacznie rejestrować rzeczywisty okres wynajmu.

W momencie, gdy Najemca zwróci samochód / przedmiot Właścicielowi, konieczne jest dokonanie odprawy. Po zameldowaniu można sprawdzić w dowolnym momencie przedmiot (nawet przed końcem rezerwacji).

Kryteria wynajmu przedmiotu

Najemca musi spełnić kilka kryteriów zanim będzie mógł przesłać prośbę o wynajem. Aby wysłać żądanie, musisz:

  1. W przypadku samochodów:
  • mieć co najmniej 21 lat
  • posiadać prawo jazdy od co najmniej 18 roku życia
  • mieć zweryfikowane konto w EBYS
  1. Inne przedmioty:
  • mieć co najmniej 18 lat
  • posiadać ważny dowód tożsamości
  • mieć zweryfikowane konto w EBYS

Jest dla nas bardzo ważne, że Najemca zachowywał się właściwie i przestrzegał naszych regulaminów, a co najważniejsze prawa. W przypadku reklamacji lub incydentu mamy politykę zerowej tolerancji, a Najemcy zostaną usunięci z platformy.

Wysyłanie / odbieranie żądania wypożyczania

Możesz wysłać żądanie najmu po znalezieniu przedmiotu, którego szukasz. Właściciel przedmiotu otrzyma Twoją prośbę za pośrednictwem poczty e-mail i powiadomienia w aplikacji.

Wysłanie żądania jest bardzo łatwe! Wystarczy kliknąć na samochód lub dowolny inny wybrany przez przedmiot, wybrać daty i godziny najmu i nacisnąć przycisk książki. Pojawi się ekran z informacjami, które otrzyma Właściciel samochodu. Upewnij się, że napiszesz coś w oknie wiadomości, aby Właściciel wiedział dlaczego chcesz wynająć przedmiot. Stan żądania jest wyświetlany w panelu w “Mój EBYS”. Żądanie można zaakceptować lub odrzucić. W przypadku, gdy wniosek zostanie zaakceptowany, wyślemy do Najemcy wiadomość e-mail z linkiem do płatności. Jeśli żądane czasy rezerwacji są nieprawidłowe, Właściciel przedmiot umoże powiadomić o tym Najemcę przed opłaceniem rezerwacji. Najemca może wysłać nową prośbę z nowymi i odpowiednimi godzinami rezerwacji. Należy pamiętać, że nie można zmienić daty rezerwacji po jej opłaceniu.

Właściciele – dokumentacja samochodów / przedmiotów

Kiedy Najemca odbiera samochód, Właściciel musi dostarczyć mu kopię dokumentacji. W przypadku innych przedmotów należy dostarczyć dokumenty w razie potrzeby.

Obowiązkiem Właściciela jest upewnienie się, że Najemca ma odpowiednie dokumenty.

Korzyści z korzystania z EBYS

Właściciele

Mogą zarobić pieniądze na wystawieniu na wynajem samochodu i/lub innego przedmiotu. Dzięki temu nie tylko umożliwiamy uczestnictwo w bardziej społecznym i zrównoważonym środowisku, ale również pozwalamy uzyskać dodatkowy dochód. Kto wiedział, że dzielenie się może być korzystne!

Najemcy

Najemcy mogą korzystać z przedmiotów, które są dostępne w ich okolicy. EBYS umożliwia wynajem za cenę bardziej konkurencyjną niż cena rynkowa. Jest to możliwe, ponieważ koszt roboczy modelu wynajmu na EBYS jest znacznie lepszy niż w przypadku innego tradycyjnego modelu wynajmu.

Właściciele i Najemcy

EBYS to:

  • szansa dla każdego gospodarstwa domowego w Polsce, aby zarobić i jednocześnie zaoszczędzić na tym, co mamy w domach i/lub czego potrzebujemy.
  • częstsze kontakty z osobami w Twojej okolicy – budowanie społeczności sąsiedzkiej
  • wygodne, bezpieczne i pozbawione papierologii transakcje.

Bezpieczeństwo

W EBYS dzielenie się jest bardziej bezpieczne i niezawodne. Firma EBYS podjęła kilka inicjatyw i nadal będzie pracować nad poprawą bezpieczeństwa użytkowników i ich przedmiotów.

Procedura zameldowania dla samochodów

Procedura rozpoczyna się 90 minut przed rozpoczęciem rezerwacji. Tylko Właściciel może wprowadzać dane przy zameldowaniu:

  • bieżący przebieg samochodu,
  • poziom paliwa.

Właściciel samochodu ma również możliwość wprowadzenia dodatkowych informacji w polu opisu. Może na przykład dodać akcesoria lub dodatkowe wyposażenie. W przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia samochodu, Właściciel musi przesłać zdjęcie i opis, powinien także przechowywać kopie dokumentów w samochodzie.

Najemca powinien zweryfikować wszystkie dane wprowadzone przez Właściciela podczas zameldowania, a następnie je zaakceptować. Jeśli Najemca uważa, że ​​korekta jest wymagana, może poprosić Właściciela o edycję. Po zaakceptowaniu zameldowania zostanie uruchomiony programator, który będzie rejestrował rzeczywisty okres wynajmu.

Procedura wymeldowania dla samochodów

Wymeldowanie może zostać wykonane w dowolnym momencie po zameldowaniu. W procedurze wymeldowania to Najemcy wpisują dane do protokołu.

Najemca wprowadza dane:

  • aktualny przebieg,
  • poziom paliwa
  • ewentualne szkody powstałe w okresie wynajmu (musi przesłać zdjęcia i opis uszkodzenia, które wystąpiło).

Kiedy Właściciel sprawdzi i zweryfikuje wszystkie szczegóły, wymeldowanie można zaakceptować. Właściciel będzie w stanie zweryfikować wymeldowanie, naciskając przycisk AKCEPTUJ lub AKCEPTUJ PÓŹNIEJ.

W przypadku, gdy Właściciel akceptuje ale z opcją “spór” wówczas może zarejestrować skargę za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub witryny internetowej.

Ważne jest, aby Najemca upewniał się, że Właściciel akceptuje wymeldowanie w celu zakończenia okresu wynajmu. Jeśli wymeldowanie nie zostanie zaakceptowane to okres wynajmu jest kontynuowany, a Najemca może zostać obciążony dodatkową opłatą.

Dla wszystkich innych przedmiotów

Podczas zameldowania tylko Właściciel może wprowadzać dane, bo tylko on będzie w stanie umieścić wszystkie szczegóły i opisać aktualny stan swojego przedmiotu.

Wszystkie szczegóły, które będą dostarczone przez Właściciela, Najemca powinien zweryfikować i zaakceptować. Po zaakceptowaniu zameldowania rozpocznie się czas rejestracji najmu.

Procedura wymeldowania

Tylko Najemca może wprowadzić dane – Najemca może zobaczyć szczegóły wprowadzone przez Właściciela i może dodać swoje uwagi w razie potrzeby. Gdy przedmiot zostanie zwrócony właścicielowi wówczas następuje procedura spisania protokołu – sprawdzenie stanu przedmiotu za pośrednictwem danych wprowadzonych w momencie zameldowania. Po zaakceptowaniu protokołu przez Właściciela, timer zostanie zatrzymany i zakończy się okres najmu. W przypadku sporu Właściciel może zgłosić skargę za pośrednictwem aplikacji mobilnej i witryny internetowej.

Ważne jest, aby Najemca upewniał się, że Właściciel akceptuje wymeldowanie (wraz z protokołem) w celu zakończenia okresu wynajmu. Jeśli to nie nastąpi okres wynajmu jest kontynuowany, a Najemca może zostać obciążony dodatkową opłatą.

Kontakt z Właścicielami i Najemcami

Platforma EBYS jest centralnym punktem komunikacji między Właścicielami a Najemcami. Numer telefonu Właściciela / Najemcy znajduje się w potwierdzeniu rezerwacji lub w istniejącej rezerwacji. Można też skorzystać z sekcji czatu.

W przypadku gdy pomiędzy Właścicielem a Najemcą nie może dojść do porozumienia, wówczas należy skontaktować się z naszym zespołem pomocy technicznej support@ebys.pl, podając numer rezerwacji i jak najbardziej jasno określić sytuację.

  • English
  • Polski